viernes, noviembre 10, 2006

Caminada per a tothom, Parc Natural del Turia

ITINERARI de la RUTA: Ajuntament – Avinguda de les Corts Valencianes – Montesol – Entrepins – Trinxeres i búnquers – La Vallesa – Antic camí a la Pobla de Vallbona – Avinguda d’Entrepins – Rodona dels Vents - Avinguda de les Delícies – Avinguda Diputació – Rodona de la Font - Ajuntament.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA: S'inicia la ruta en l'Ajuntament, farem camí cap a l'avinguda de les Corts Valencianes, en la rodona de les gerres girem a la nostra esquerra per a creuar la urbanització de Montesol pel carrer del Mestre Serrano, a l'arribar a la carretera de Riba-roja, després de creuar-la anirem endinsant-nos en les rofunditats del bosc silenciós i acollidor per desaparéixer entre els pins de la Vallesa. Anirem pel sender PRV 284, fins a arribar al baixador del metro d’Entrepins, ací continuarem recte pel camí, seguint per este bellíssim bosc que desprén aire pur perfumat pels aromes del pi, del romaní, de la pebrella o del timó, ens dirigirem a la trobada dels búnquers i trinxeres de la guerra civil, ombrejades pels pins, més endavant creuarem un tram de bosc on els pins gegants no deixen passar la llum del sol ni vore el cel creant un pintoresc racó ombrívol d'inigualable bellesa. La nostra caminada transcorre per uns paisatges preciosos que captivaran els nostres sentits i ens obriran la gana, per això agafarem un camí estret vorejat de pins jóvens que deixen passar els rajos del sol, que ens portaran en uns minuts a un tram de bosc de pins majors d’edat pròxims al baixador del metro de la Vallesa on farem una paradeta per esmorzar els nostres entrepans, descansar i prendre forces per a continuar esta marxa reivindicativa.

Continuarem pel sinuós i antic camí de la Pobla de Vallbona. També entre pins a la recerca de l'avinguda d’Entrepins creuant la urbanització fins a arribar a la rodona dels Vents en la carretera de Riba-roja que creuarem camí de l'avinguda de les Delícies, esta ens portarà fins a la rodona de la Font en l'avinguda de les Corts Valencianes aplegarem a les primeres cases del poble per finalitzar en la plaça del País Valencià punt d'inici de la marxa i la donarem per finalitzada.

FITXA TÈCNICA

DATA EXCURSIÓ: 18 de Novembre 2006
HORA D'EIXIDA: 9 del matí Ajuntament de l’Eliana
DIFICULTAT: * Pistes i senders
DURACIÓ i DISTANCIA: 3/4 hores, aproximadament.
TERRENY i VEGETACIÓ: Roca calcària, pi blanc, albaida, timó, rabet de gat, pebrella, canya, xop etc..
FAUNA: Conill, gomet, esquirol, mostela, garses reials, avetorrillo, xiuladoret.
COL·LABORADOR: Àngel Fernández
TREBALL DE CAMP
TEXT i FOTOS: Josep Fornas.
DISSENY I PUBLICACIÓ: Àngel
EQUIP NECESSARI: Motxilla, capell, cantimplora, esmorzar, calçat esportiu, impermeable, roba d’abric..
NOTA INFORMATIVA: Es aconsellable portar sempre una xicoteta farmaciola individual, barretes energètiques, fruits secs o xocolate.

Club Muntanya L'Eliana

Plaça de Miquel Comes, s/n. 46183 L’ELIANA (València)